הפרטים מתבהרים: זו ההצעה של בן גביר ל"משמר לאומי"

איתי גדסי 1 Comment on הפרטים מתבהרים: זו ההצעה של בן גביר ל"משמר לאומי"

השר בן גביר מפרסם הערב את הצעת המחליטים שתעלה בישיבת הממשלה הקרובה, להקמת המשמר הלאומי: כוח מיוחד לטיפול בתרחישי חירום ברמה לאומית

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יעלה בראשון הקרוב לאישור הממשלה, הצעת מחליטים להקמת משמר לאומי "תחת אחריות המשרד לביטחון לאומי".

הצעת המחליטים קובעת כי "המשמר הלאומי לישראל ישמש ככוח ייעודי מיומן ומאומן, לטיפול, בין היתר, בתרחישי חירום שונים, בפשיעה הלאומנית, במאבק בטרור, וכן לשם חיזוק המשילות במרחבים בהם הדבר נדרש, במסגרת התפקידים המצויים כיום בידי משטרת ישראל בתחומים אלה".

על פי ההצעה תוטל על השר לביטחון לאומי להקים ועדה בראשות מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי ובהשתתפות, בין היתר, של נציגי משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון, משרד המשפטים, משרד האוצר, משטרת ישראל וצה"ל למימוש החלטה זו. הוועדה תגיש לשר לביטחון לאומי, בתוך 60 ימים ממועד הקמת הוועדה, את המלצותיה ביחס לאופן יישום החלטת הממשלה, ביניהם קביעת ייעוד תפקידי המשמר הלאומי, סמכויות המשמר הלאומי ואנשיו ועוד.

תפקידו של המשמר הלאומי על פי ההחלטה "לתת מענה ראוי לתרחישי הייחוס הרלוונטיים בשגרה ובחירום". זאת באמצעות התבססות על כוחות סדירים וחטיבות טקטיות וייעודיות בפריסה ארצית, "שיפעלו בשגרה למאבק בטרור ולהעמקת המשילות והסדר הציבורי, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים ומודיעין ייעודיים, וכן תוך שימת דגש על יכולות מעבר לאירועי חירום בעצימות גבוהה, ולצד זאת כוחות מילואים ומתנדבים אשר יהוו מכפיל כוח להתמודדות עם תרחישי הייחוס האמורים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "משמר לאומי הוא צורך חיוני בסיסי למדינת ישראל, שבלעדיו לא נוכל לשמור על ביטחון אזרחינו. כדי שנוכל להילחם בטרור, בתופעת הפרוטקשן ובפשיעה הלאומנית להחזיר את המשילות לכל ערי ישראל".



1 תגובות

מיין תגובות